donderdag 5 januari 2012

Goede Voornemens 2012

Ik maak geen goede voornemens meer, ik hou dat toch nooit vol, dus heb ik die al lang geleden integraal afgeschaft. Maar als ik dan toch een paar dingen beter wil doen dan vorig jaar, dan zijn het deze wel:

1. Juist schrijven
De woorden toerimse, hotmial, Antwepren, iniatie en activitiet voortaan vanaf de eerste keer juist typen.
NEEN! aan in herhaling vallende typfouten!

2. Verborfstels direct uitkuisen
En niet wachten tot ik dat plintje eindelijk eens bijgewerkt krijg, want iedereen weet intussen wel dat plintjes nooit afgewerkt geraken. Want dat wilt zeggen dat je rond bent in je huis en dat het dus alweer tijd is om helemaal opnieuw te beginnen verven.
NEEN! aan hard geworden, onbruikbare verfborstels in 2012!

3. Minder zagen
Misschien dat een klein kind en een iets minder klein slaaptekort mijn zaaggehalte wel een beetje in de hoogte hebben gejaagd, maar ik denk dat het al bij al nog meevalt met mijn gezaag. Dat van de andere mensen, daarentegen... Kom op, seg, denk eens aan wat je wél hebt, in plaats van aan de dingen die je nog allemaal wilt hebben, hebben, hebben.
NEEN! aan de zagers en de klagers!

4. Leven op de wilden boef
De boel vaker de boel laten, kind wél in de buggy duwen en gewoon wél naar dat ene café gaan. Of zomaar eens binnenvallen bij die buurvrouw. Zonder eerst via sms te vragen of het wel past.
NEEN! aan vooraf verwittigende sms'en! (Of is dat té 2011, niet verwittigen vooraleer je langsgaat?)

5. Voornemens overboord
En last but not least, stoppen met voornemens maken! Daar wordt een mens toch alleen maar ongelukkig van? Gewoon doén, als je iets wilt doen.
NEEN! aan de goede voornemens, dus. Ha!

12 opmerkingen:

Lieke zei

Verfborfstels;-)

Sarah zei

Hahaha!
Daar gaat mijn eerste puntje al :-)

Anoniem zei

HOTMIAL ????

Sarah zei

Ja, in plaats van 'hotmail' he, zoals in mijn e-mailadres?

Sid Frisjes zei

Hallo Yves? Ja, zeg wij zijn onderweg naar de schoonmama...kunnen wij die koptelefoon komen halen? So 2011, in 2012 spring je gewoon maar eens binnen.

Unknown zei

Schitterende voornemens. Echt.

Lily zei

Hotmial, zeer bekend hier. Of die keer dat ik op het werk naar HotNail surfte, die vergeet ik ook niet meer...

Anoniem zei

Vergeet vooral Assepoester niet hè.
En met dat 3de voornemen doe ik zeker mee! En met al de andere eigen ook ;-)
xxx
Katleen

Anoniem zei

'eigenlijk' moest dat zijn, lap!

ruimtevisser zei

Idem!

Bieke zei

Da's gesproken! Ik doe mee. :)

Buurvrouw zei

Assepoepster! Haha! Dat was ze toch hé? Het zou een goed voornemen moeten zijn om zo veel mogelijk grappige typfouten te maken en ze dan op facebook te zetten. Hebben we toch geweldig mee gelachen hé!
En ik hoorde dat je langs kwam, maar ik was niet thuis... Shame on me. Ik verwacht je dus één dezer terug. Mét kind om in die kaakskes te knijpen.